Träningsmål!

Idag tränade jag och Marcus rygg och triceps. Passet gick bra! Jag klarade nytt personbästa i dips, 13 stycken under första setet. Klarade 2,5 chins på egen hand också, så det går framåt! Förra veckan var en rätt kass träningsvecka med mestadels cardio (men desto mer mental träning) men jag vilade och åt massor av bra mat så det får duga!

För att kunna motivera mig själv till att träna ser jag till att alltid ha mål att sikta mot. Mål som är specifika, mätbara, realistiska och tidsbegränsade. Jag för statistik över hur ofta jag tränar och vad jag klarar av vid varje träningstillfälle. Just nu ser en del av min mållista ut såhär:

Delmål:
- Klara 40 armhävningar (december 2010)
Bli så vältränad så att folk kommenterar det ;) haha
- Träna minst 2-3 gånger i veckan under hela 2011
- Klara 20 dips (december 2011)
- Klara 1 chin
- Klara 5 chins
- Klara 10 chins

Mål:
- Klara 11 chins (december 2012)
- Klara 52 kg i bänkpress

Dröm-mål:
- Tävla i chins 2012 (?)
- Tävla i Body Fitness 2012 (?) (jag vågar drömma iaf ;) )

Lev väl! / Elise

Kommentarer
Postat av: Zandra

åhå, va skoj.. då ska jag hålla koll på dig, hehe :)

2011-09-29 @ 12:39:37
URL: http://augustifamiljen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0