Veckohandling

Att veckohandla är verkligen något som jag rekommenderar för dem som ännu inte gör det. Att ha veckans middagar planerade gör matlagningen mycket enklare och roligare. Det är smidigt att ha alla ingredienser hemma och om man i god tid tinar eller marinerar så blir maten ofta godare också. Dessutom är det mer ekonomiskt att handla en gång i veckan jämfört med att handla lite varje dag.

Såhär ser min matsedel ut v 41:

- Frikadeller i tomatsås med fullkornsspagetti
- Laxrisotto med kokt sparris
- Potatis och palsternacksgratäng med baconlindad kyckling
- Köttfärssoppa
- Lasagne
- Pasta med kikärtssås

Titta vilka härliga ingredienser vi köpte den här veckan... Åh vad jag älskar mat!


Lev väl! / Elise

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh, kikärtssåsen vill jag se i bloggen!

2011-10-13 @ 12:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0