Antioxidanter i ett glas

Vissa morgnar när juicen är slut brukar jag mixa ihop en kall smoothie av det vi har hemma. Jag föredrar smoothies utan mjölkprodukter i så jag brukar bara slänga i de frukter eller bär vi har hemma med vatten/is och mixa. Om jag vill ha drycken sötare så tillsätter jag lite juice. Ibland vill jag att den ska vara krämigare och då rör jag i en avokado.

Idag bestod smoothien enbart av frysta bär och vatten. Jag hade i ett par jordgubbar, några björnbär, röda vinbär och en liten näve blåbär. Jag tinade bären lätt i micron, mixade dem med 1,5 dl vatten och sen var det färdigt! Inga tillsatser, bara massor av antioxidanter och vitaminer, precis som jag vill ha det!


Lev väl! / Elise

Kommentarer
Postat av: Joanna, S

Åååh, verkar gott :D<3

2011-09-27 @ 21:36:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0