Marimekko

När vi besökte Amsterdam i början av juli hittade jag en förtjusande Marimekko-butik som hette "Kauppa" vilket betyder just butik på finska. Butiken skulle dessvärre slå igen, vilket innebar att de hade 60 % REA på resterande varor. Jag fyndade den här underbara brickan Kevätjuhla (vårfest) som jag länge velat ha!


På något underligt sätt går färgen perfekt ihop med våra röda Unikko-mönstrade gardiner & koppar från Marimekko. Moa som är något av ett proffs inom färg sa att det hade något med färggruppen att göra? Att den röda och den gröna nyansen tillhörde samma färgfamilj eller något sådant. (eller hur var det?)

Hursomhelst så är brickan med kossorna helt underbart vacker enligt mig!

<- Unikko

Lev väl! / Elise

Kommentarer
Postat av: moa

härligt att det stämde ihop! :D Ja rÖd och grön är ju komplementfärger till varandra, de framhäver varandra, och det är ju båda väldigt klara färger, ursnyggt! :D

2011-10-03 @ 00:06:30
URL: http://tjugosjundenovember.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0