ÄNTLIGEN! Träningstillfälle 102

Knäna är på bättringsvägen men det går långsamt och jag måste ta det väldigt lungt. Har lyckats jobba hela veckan men mycket mer än så har jag inte orkat göra. 19 dagar utan träning har varit en pärs! Frustrerande minst sagt, hela fredagen kände jag mig som ett laddat vapen...

Idag firade jag lördagen med att lämna kryckorna hemma och åka till gymmet. Ja, jag och Andreas åkte faktiskt bil de ca 700 metrarna vi har till gymmet för att spara på mina knän, haha!

Vi körde ett helt liggande pass för att jag verkligen inte skulle anstänga mina knän. Det blev bänkpress, flyes, hantelpress, liggande tricepspress med stång och situps. Var så skönt att komma igång igen!


Förresten, jag var så otroligt klantig idag! När Andreas hade kört bänkpress så skulle jag ta av en viktplatta så att jag kunde köra. Ivrig som jag var så drog jag i 10-kilos plattan och såg inte att det låg en 5-kilos platta framför den. Så när jag drar i den tyngre plattan så faller 5-kilos vikten rakt ner... på min stortå. AJ!!! Inte okey, min tå blev blå! Tur i oturen att det är samma ben som jag har inflammation i och redan haltar på, så ingen kommer att märka någon skillnad... Haha!

Här demonstrerar jag sittande hur plattan föll ner på min fot. Vackert... ehm.


Här står Andreas och håller i en vikt som väger lika mycket som jag gör.... 52.5 kilo. Jag får ta och äta upp mig lite tror jag!


Snart är jag på banan igen!

Lev väl! / Elise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0